Det her er en af mine favoritretter når vi skal spise tyrkisk mad. Det er kebab, der er rullet i brød og toppet med tomatsauce og yoghurt ved siden af. Man kan sagtens spise rød bulgur til, men for os var det mættende sådan. KEBAB 4 personer 800 g hakket oksekød En håndfuld persille 1 løg 3 hvidløgsfede 2 tsk…
-
-
TYRKISK BRØD
Hvis i har været på Nørrebro og spist i nogle af de tyrkiske restauranter der, så er i helt sikkert stødt på det her brød ved siden af grillmaden, eller til Iskender kebab. Vi spiser dog også brødet med feta, eller med sucuk. Det brød kan også bruges til morgenmad. BRØDET 250 ml lunket vand 2 tsk tørgær 1/2 spsk…